ادامه روند کاهشی در بازار پلی پروپیلن و پلی اتیلن هندوستان

روند کاهشی در پلی اتیلن سبک و در حدود 1600 دلار برای هر تن ارائه شده اما فعالی بازار انتظار دارند که قیمت ها باز هم روند نزولی را طی کنند.

همزمان با شروع فصل باران های موسمی در هندوستان و عرضه وارداتی بیش از حد چین و اعمال محدودیت پکن در خصوص کووید19 انتظار می رود این روند کاهشی طی چند ماه آینده نیز تداوم داشته باشد.

در فصل باران های موسمی در بازار پلیمری هندوستان تقاضا بسیار کاهش می یابد ، این افت تقاضا به خصوص در بخش پلی اتیلن ، پلی پروپیلن و pvc مشاهده می شود وخریداران با وجود قیمت های پایین از خرید به دور ماندند.

 

قیمت پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی وارداتی نسبت به چند ماه گذشته تغییر محسوسی نداشته است. به علت تعطیلی واحدهای پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی قیمت ها تقریبا در سطح بالایی باقی ماندند. پبش بینی ها حاکی از ان است که اگر تمام واحدها وارد فاز تولید شوند این فشار قیمتی بر پلی اتیلن سبک و سنگین نیز کاهشی شود.

 

پلی پروپیلن رافیا صادراتی هند به قیمت 1200 دلار در هر تن FOB ارائه می شود که این رقم پایین تر از 1400 دلار در هر تن CIF هندوستان می باشد.

در این شرایط روپیه هند به رقم 77.69 در برابر هر یک دلار آمریکا رسید و این نشان از افت ارزش روپیه هند داشت که موجب آسیب به بخش واردات در این کشور می شود. فعالان بازار پیش بینی می کنند که در مدت کوتاهی ارز از 80 روپیه در مقابل یک دلار نیز عبور کند.

بالا بودن قیمت دلار موجب می شود تا خریداران هزینه های وارداتی بالاتری را متحمل شوند و این بدین معناست که فروشندگان باید برای بستن قرارداد میزان تخفیف بیشتری را اعمال نمایند.

 

 

Rate this post