کسب جایگاه اول تولید اوره دنیا توسط پتروشیمی پردیس

دکتر غلامرضا جمشیدی مدیرعامل پتروشیمی پردیس گفت : پتروشیمی پردیس با توجه به مسئولیت اجتماعی که در قبال حفاظت از محیط زیست دارد و برای جلوگیری از خام فروشی امونیاک پتروشیمی همت را خریداری نموده. این پتروشیمی قابلیت تولید یک میلیون تن اوره کشاورزی را دارد.

امروز پتروشیمی پردیس بزرگ ترین تولید کننده ی اوره و آمونیاک در خاورمیانه است و با خرید پتروشیمی همت ، به عنوان بزرگ ترین مجتمع تولید اوره در جهان شناخته می شود. همچنین خرید پتروشیمی همت موجب کاهش آلودگی در منطقه عسلویه نیز شده است.

کسب جایگاه اول تولید اوره دنیا توسط پتروشیمی پردیس

پس از بهره برداری از این طرح ملی کود اوره سبز بدون نیاز به احداث واحد امونیاک جدید تولید می شود و این پروسه بر مبنای آخرین و به روزترین تکنولوژی روز دنیا است که پایین ترین مصرف انرژی را نیز خواهد داشت.

به موجب راه اندازی و بهره برداری از این طرح سالانه به میزان بالایی از آلایندگی صنعتی در عسلویه جلوگیری می شود و از تولید هزاران تن دی اکسید کربن و متان جلوگیری می شود.

امروز پتروشیمی پردیس با توان 200 هزار تن آمونیاک مازاد بر نیاز کار می کند در صورتی که طرح های لاوان و هنگام نیز راه اندازی شوند ظرفیت مازاد به 600 هزار تن خواهد رسید که با وجود شرایط تحریم امکان صادرات برای ما وجود ندارد اما در صورت امکان صادرات مصداق خام فروشی می باشد.

با اجرای این طرح ایران به تعهدات بین المللی خود در بخشی از تعهدها عمل خواهد کرد و گام مهمی در جهت سلامت ساکنین و شاغلین در منطقه عسلویه برداشته خواهد شد.

پس نتیجه می گیریم با اجرای پروژه همت به عنوان یکی از فازهای پردیس علاوه بر آن که از آلودگی محیط زیست کاسته می شود از خام فروشی نیز جلوگیری به عمل می آید.این طرح موجبات ارزآوری را نیز برای کشور به همراه خواهد داشت.

 

پتروشیمی پردیس با وجود خرید سهام پتروشیمی همت ظرفیت تولید اوره خود را به یک میلیون تن اوره می رساند.در حال حاضر این پتروشیمی به صورت سالیانه 5 میلیون 200 تن اوره تولید می کند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *