مواد اولیه تولید بشکه های پلاستیکی

انواع بشکه های پلاستیکی در ذخیره سازی و نگهداری مواد در صنایع مختلف کاربرد دارند.  حجم و کیفیت بشکه پلاستیکی با توجه به نوع کا برد و مواد سازنده آنها متفاوت می باشد.  معمولا بشکه های پلاستیکی در ابعاد و اندازه های استاندارد ساخته و تولید شده تا به طور عموم بتوان از آنها در مواد مختلف استفاده نمود.

ما در این مقاله از سایت Irplastics.com قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با مواد اولیه تولید بشکه های پلاستیکی آشنا کنیم و توضیحاتی را درباره این محصول و کاربرد آن برای شما عزیزان شرح دهیم.  تا چنانچه شما در این زمینه مشکل و یا ابهامی دارید،  مطالعه این مقاله می تواند به شما کمک کند. ابتدا می پردازیم به معرفی و توضیحاتی در مورد کاربرد انواع بشکه پلاستیکی؛  پس لطفا با ما در این مقاله نیز همراه باشید.

 

انواع بشکه و کاربردهای آن

 

بشکه ها مخازن بزرگ برای ذخیره سازی مواد هستند که در جنس های پلاستیکی و فلزی و غیره موجود می باشند.  این محصول به عنوان محفظه برای انتقال انواع محصولات و مواد از مواد غذایی گرفته تا صنعتی مورد استفاده  قرار می گیرد.

این محصولات در اندازه های بسیار متنوع از ۶۰ تا ۲۲۰ لیتر تولید و عرضه می شود،  و مدل های آنها به صورت دهانه باز و بسته مختلف هستند.  بشکه ها همچنین در انواع مختلفی می باشند،  که رایج ترین آنها بشکه های پلاستیکی و فلزی و نیز فیبری هستند.

 

مواد اولیه تولید بشکه های پلاستیکی

 

بشکه های پلاستیکی که اغلب آنها از پلی اتیلن ساخته می شوند،  به لحاظ مقاومت و پایداری نسبت به بشکه های فلزی و به ویژه فیبری دوام بیشتری دارند.  همچنین بشکه های فیبری از مواد جامد ساخته می شوند که به لحاظ نگهداری مناسب نبوده و خطرناک می باشند.

اما بشکه های پلاستیکی به دلیل آنکه از پلی اتیلن هستند در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید مقاوم بوده و نسبت به تغییرات محیطی انعطاف پذیر می باشند.  همچنین دارای درجه غذایی بوده و می توان مواد خوراکی را نیز در آنها نگهداری کرد. از طرفی مقرون به صرفه هستند و قابل بازیافت بوده و می توان آنها را مجددا استفاده نمود.

بشکه پلی اتیلن

 

بشکه های پلی اتیلنی با چگالی بالا ساخته می شوند و دارای PH پایین و مقاومت بالا می باشند.  این بشکه ها در سطح بالایی از مواد غذایی و مواد شیمایی،  داروها و سایر مواد صنعتی محافظت می کنند و با دوام تر از سایر بشکه ها هستند.

پلی اتیلن به کار رفته برای ساخت بشکه HDPE با چگالی بالا می باشد.  این پلی اتیلن چگالی در حدود ۰.۹۴۵ تا ۰.۹۶۰ دارد و برای ساخت انواع بشکه های پلاستیکی مناسب است.  دلیل استفاده و کاربرد بشکه های پلی اتیلنی به دلیل خواص این ماده می باشد.  زیرا که در برابر تغییرات محیطی ( نظیر تنگی هوای عمومی و…) ،  مواد شیمایی ( اسیدی و قلیایی )،  اکسیژن،  اشعه نور خورشید و رطوبت و غیره مقاوم است و انعطاف پذیری مناسب و خوبي در برابر حرارت دارد.

دیگر آنکه قابل بازیافت،  شفاف،  سبک،  فاقد سم،  بدون بو و بی مزه است. به ویژه در ساخت بشکه های پلی اتیلن که برای نگهداری مواد غذایی بوده،  استانداردهای بهداشتی رعایت گردیده است تا از فساد مواد جلوگیری به عمل آید.  بشکه های پلی اتیلنی در رنگ های متنوع هستند.  زیرا خاصیت رنگ پذیری را نیز دارند.

در بشکه های پلی اتیلنی ۲۲۰ لیتری برای مصارف صنعتی از پلی اتیلن با استحکام بالا استفاده می شود که دارای دیواره های بسیار ضخیم برای جا به جایی و نگهداری می باشند.

اصلی ترین گریدهای پلی اتیلن در ساخت بشکه های پلاستیکی چه موادی هستند؟

 

همانطور که گفته شد بشکه های پلاستیکی از پلی اتیلنی با چگالی بالا یا همان پلی اتیلن سنگین HDPE ساخته شده اند.  این مواد دارای خواص ویژه ای هستند که در دوام و کیفیت محصولات پلیمری از جمله تولید انواع بشکه پلاستیکی تاثیر گذارند.  از جمله ویژگی های مهم و بارز پلی اتیلن سنگین HDPE می توان به مقاومت خوب،  سفتی زیاد و نفوذ پذیری کم آن اشاره کرد.

پلی اتیلن سنگین HDPE از نوع ترموپلاستیکی بوده و دارای چگالی بالاست. چگالی آن بین ۹۴.۰ تا ۰.۹۶۵ g/cm3 است. مولکول های این پلی اتیلن درشت بوده و دارای ساختار بدون انشعاب و یا کم انشعاب می باشد.

 

تولید بشکه های پلاستیکی

 

یکی از خواص پلی اتیلن سنگین سفتی آن بوده و کمترین میزان نفوذ پذیری را در بین گریدهای پلی اتیلن دارد.  این ماده همچنین دارای بلورینگی زیاد ( دارای ۷۰ تا ۸۰ درصد ) است که معمولا سفید رنگ و مات می باشد.  در صنعت این پلیمر اغلب با استفاده از کاتالیزورهایی بر پایه ترکیبات تیتانیوم ( زیگلر-ناتا ) و نیز مواد بر پایه کروم ( فیلیپس ) و متالوسن تهیه و تولید می شود. دمای ذوب این مواد در حدود ۱۳۰ درجه سانتی گراد بوده و در ساخت فیلم های پلی اتیلنی،  تزریق پلاستیک،  انواع لوله و اتصالات و غیره استفاده می شود.

این پلی اتیلن همچنین به دلیل آنکه ضایعات کمتری تولید می کند در بسته بندی مواد غذایی و سایر مواد پلاستیکی کاربرد دارد.  در کارخانه ها نیز اغلب به دلیل قابل بازیافت بودن مورد استفاده قرار می گیرد.  این ماده از تبدیل گاز متان به اتیلن در فشار و دمای مناسب تولید می شود.  به طوری که از طریق فرایند پلیمریزاسیون این کار صورت می گیرد.

از آنجایی که مهم ترین مساله بشر بازیافت مواد و حفاظت از محیط زیست می باشد،  بنابراین استفاده از محصولات پلی اتیلن  بسیار کاربردی و مفید است.

 

گریدهای پلی اتیلن سنگین برای ساخت بشکه های پلاستیکی

 

گریدهای مهم و  اصلی پلی اتیلن سنگین BL3, EX3, HI500, EX5, 6040 و PE100 هستند که در ساخت انواع لوله و اتصالات و تزریق پلاستیک و تولید فیلم به کار می روند.  اما گریدهای دیگری از پلی اتیلن هستند که بر پایه HDPE ساخته می شوند.

گریدهایی نظیر F7000 و 5110 که در ساخت بشکه های پلاستیکی و مخازن بزرگ نیز کاربرد دارند،  و به همراه مواد دیگر در تولید این محصولات مشارکت می کنند. در ادامه به ویژگی های هر یک از آنها به طور اختصار می پردازیم.

گرید F7000

این ماده از نوع گرید اکستروژن بوده که از دسته پلی اتیلن های سنگین HDPE محسوب می شود.  از ویژگی های مهم این محصول سفتی مناسب،  استحکام مکانیکی بالا و فرآیند پذیری خوب می باشد.

این ماده دانسیته بالایی داشته و دارای کاربرد فیلم است.  این گرید در دمای ۰.۰۴ درجه ذوب و دارای چگالی ۰.۹۵۲ می باشد.  این ماده دارای وزن مولکولی زیاد است.  این گرید با افزوده شده هایی مانند روان کننده ها،  آنتی اکسیدان ها و اسید اسکونجر تولید می شود.

همچنین این گرید به وسیله پلیمریزاسیون سوسپانسیونی منومر اتیلن تولید و تهیه می گردد. کاربردهای این ماده فیلم های دمشی و فیلم هایی با کاربری عمومی است که در ساخت مخازن بزرگ از جمله تولید بشکه های پلی اتیلنی نیز مورد استفاده و مناسب می باشد. از ویژگی های دیگر این محصول مقاومت خوب در برابر پارگی و استحکام کششی مناسب است.

ذکر این نکته مهم می باشد که در تولید بشکه گرید F7000 به صورت فیلم های بادی در فرآیند تولید بشکه به کار می رود.

گرید 5110

این پلی اتیلن دارای وزن سبکی می باشد و از ساختاری بادوام و متغیر کریستالی برخوردار است. همچنین ساختاری درحین حال ساده دارد.  گرید 5110 جزو گرما نرما بوده و به دلیل گریدهای متفاوت جزو پر مصرف ترین مواد پلی اتیلنی محسوب می شود.

به طوری که در صنایع مختلف برای ساخت لوازم ایمنی،  مخازن آب،  مخازن نگهداری مواد ( بشکه های پلاستیکی )،  اسباب بازی،  تولید قطعات پلاستیکی،  تولید لوله و اتصالات و غیره کاربرد دارد.

از دیگر مواد پلیمری که برای ساخت و تولید انواع بشکه و مخازن نگهداری و تانکرها و سایر محصولات مشابه مناسب هستند،  گریدهای HB0035، 52505، 52518، 3840UA و 3840 می باشند.

نحوه تولید بشکه های پلاستیکی

 

یکی از روش های رایج برای تولید بشکه،  مخازن و وان های پلاستیکی استفاده از قالب گیری دورانی یا چرخشی است. در این روش از پودر پلی اتیلن استفاده و در قالبی که حول دو محور می چرخد می ریزند.  با افزایش حرارت پلی اتیلن ها ذوب شده و باعث جاری شدن در سطح داخلی قالب می گردد.  در این شرایط مواد در حال ذوب در حین چرخش سرد می شوند و قطعه مورد نظر تولید می گردد.

البته روش های دیگر نیز مانند دستگاه بادی و غیره نیز وجود دارد که می توان از آن برای تولید انواع بشکه های پلاستیکی با توجه به نوع و حجمشان استفاده کرد.

 

 

اما از مزایای این روش اینکه هزینه تولید و ماشین آلات کاهش می یابد و برای قالب گیری در این روش نیاز به قالب های سنگین و محکم نیست.  بلکه فقط لازم است از ورق های فولادی به هم جوش خورده به دلیل پایین بودن هزینه ها استفاده کرد.

دیگر آنکه محصولات متنوعی با استفاده از قالب گیری دورانی تولید می شود که شامل تانکرهای بسیار بزرگ،  وان بزرگ و کوچک،  اتاقک های سیار و غیره می باشند.

خرید و قیمت مواد اولیه تولید بشکه های پلاستیکی

 

قیمت خرید مواد اولیه برای تولید انواع بشکه بستگی به نوع تولید و کیفیت آن دارد.  در پتروشیمی های مختلف این مواد با کیفیت های متفاوت تولید می شوند.  همچنین با تغییرات نرخ ارز و تحریم های موجود تولید این مواد در داخل کشور می تواند به سازندگان محصولات پلاستیکی و فعالان اقتصادی کمک کند تا با کاهش هزینه ها سود بیشتری را کسب نمایند.

در این راستا شرکت بازرگانی افشین کرمی در زمینه تولید و تامین مواد اولیه بشکه های پلاستیکی با چندین سال سابقه درخشان همراه تجار و تولیدکنندگان گرامی خواهد بود،  و خدمات بهینه خود را در زمینه ارائه مواد با کیفیت و درجه یک به همراه استعلام قیمت در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در سایت و شرکت Irplastics.com در ارتباط باشید. پشتیبان و کارشناسان ما در تیم بازرگانی افشین کرمی به صورت شبانه روزی و آنلاین پاسخگوی شما بوده و مشکلات و سوالات شما را به کارشناس مربوطه ارجاع خواهند داد.

Rate this post