احتمال کاهش قیمت اوره ایران

احتمال کاهش قیمت اوره ایران

امشب نتیجه ی مناقصه ی خرید دلولتی اوره از هند رسانه ای شد و قیمت نهایی برای سواحل غربی 389 دلار و برای سواحل شرقی 380 دلار CFR اعلام گردیده است.

احتمال اینکه شرکت کنندگان این رقم اعلام شده را بپذیرند بسیار بالاست چرا که قیمت ارایه شده در 95 درصد موارد بسیار پایین بوده است و 13 شرکت تریدر بیش از 1.9 میلیون تن اوره را عرضه کرده اند. با احتمال بسیار بالا این تندر بیش از یک میلیون تن اوره فروش را تجربه خواهد کرد.

اگر قیمت بالای حمل و نقل را نیز در نظر بگیریم قیمت های سی اف آر انعکاس دهنده ی ، منعکس کننده قیمت فوب چین ۳۴۵-۳۴۸ دلار بر تن و همچنین ۳۴۵-۳۵۵ فوب خلیج فارس کشورهای عربی خواهد بود.

نت بک قیمت های کنونی نسبت به قیمت های یک ماه گذشته کاهش واضحی را دارد و این یک سیگنال منفی برای خریداران امریکای جنوبی و دیگر بازرگانان است.

بعد از رسانه ای شدن قیمت های این تندر که همه منتظر دیدن این قیمت ها بوده اند و با توجه به کاهش قیمتی که در خلیج امریکا شاهد آن بودیم قیمت ها روند کاهشی را خواهند داشت. این روند کاهشی بعد چند هفته ثبات در قیمت هاست.

در شرایط کنونی تریدرهایی که که اقدام به خرید اوره برای آینده کرده اند باید نگران کاهش قیمت ها و ضرر و زیان احتمالی باشند.

این پیش بینی ها موجب شده است تا تریدرها درباره ی خریدهای بدون پشتوانه با قیمت های بالای فعلی شرکت های سازنده ی اوره دپار تردید شوند که این خود فشار بیشتری جهت کاهش قیمت ها اعمال خواهد نمود.

پیش بینی های گذشته بر آن بود تا قیمت ها در محدوده ی خلیج فارس به 300 تا 320 دلار بر هر تن برسد. این قیمت مربوط به دوران رکود بازار بوده است که ایران قیمت اوره را می توانست به محدوده 250 تا 260 دلار برساند.

این قیمت ها بسیار بالاتر از انتظار سهام داران ایرانی بوده است که موجب بهتر شدن وضعیت شود.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *