کاهش تنش بازار PVC با مدیریت تقاضا

کاهش تنش بازار PVC با مدیریت تقاضا

با توجه به التهاب بسیار جدی در بازار PVC به طوری که برای بعضی از محصول ها تا سیصد درصد افزایش تقاضا داشته است ، تصمیم برآن شد تا تقاضای پی وی سی راستی آزمایی شود.

 

بر اساس گفته های رییس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر تصمیم بر آن شد تا نظارت بر حوزه PVC با کمک سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار افزایش پیدا کند.

 

تصمیم دیگر آن بود که از طرف وزارت صمت و سازمان حمایت و انجمن ملی صنایع پلیمر خریداران پی وی سی با بازدیدهای میدانی تحت نظارت و بررسی قرار بدهند و درستی تولید مورد راستی آزمایی قرار گیرد.

انجمن ملی صنایع پلیمر برای نخستین بار است که در مدیریت بازار نقش ناظر را بازی می کند.

 

با توجه به التهابات بازار تصمیم گرفته شد فاکتور فروش سه ماهه سوم سال 1398 یعنی ماه های مهر ، آبان و آذر ) محصولات تولیدی شرکت های خریدار گریدهای PVC از هفته آینده مورد بررسی قرار گیرد و شرکت هایی که فاکتورهای خود را در سامانه ثبت نکنند، اجازه خرید نخواهند داشت.

 

همچنین واحدهایی که در سال جدید هیچ فاکتوری ثبت نکرده اند ، ظرفیت خریدشان در هر هفته ده درصد کاهش می یابد. این در حالیست که این مصوبه قرار بود از شروع سال 99 اجرا شود منتها به دلیل حمایت از بخش تولیدی در سال جهش تولید ، تا اوایل خرداد ماه به حالت تعلیق درآمده است.

 

برای خریداران گریدهای PVC، در صورت نداشتن فاکتور فروش ، کاهش 10 درصدی ظرفیت خرید از هفته آینده اجرا خواهد شد.

 

با توجه به اطلاعات موجود ، گریدهای PVC مورد نیاز بخش های تولیدی مشخص شده در نهایت این بخش ها و واحد های تولیدی می توانند گریدهای مورد نیاز خود را تهیه کنند ولی گریدهای دیگر را نمی توانند سفارش دهند.

 

طی رایزنی ها بین کمیته راهبری مدیریت تقاضا محصولات پتروشیمی و انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند، راه حلی ارائه شد که برحسب آن هم نگرانی این انجمن درباره ی تهیه مواد اولیه و هم نگرانی کمیته از احتمال افزایش فشار تقاضا از بین رفت.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *