صادرات قیر ( قیر نفوذی ) به تمامی کشورها

صادرات قیر به عنوان یکی از ترکیبات تولیدی پتروشیمی ها به کشورهای مختلفی انجام می پذیرد. قیر نفوذی به رنگ سیاه و به شکل جامد و نیمه جامد تولید می شود و از سنگین ترین برش نفت خام به دست می آید.

این نوع از قیرها گریدهای مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های منحصر ب فرد خود را دارند و کاربردهای متفاوتی از جمله کاربرد در زمینه آسفالت ، ساختمان سازی ، تولید عایق رطوبتی و تولید ترکیبات شیمیایی دارند.

انواع قیر نفوذی و کاربرد آن ها

انواع قیر نفوذی به شرح زیر می باشد :

قیر 10-20 : درجه نفوذ 10 الی 20 – نرمی 58 الی 66 درجه سانتی گراد – کاربرد در مناطق بسیار گرمسیر – سفتی بالا

قیر 40-50 : درجه نفوذ 40 الی 50 – نرمی 52 الی 60 – نسبتا سفت – کاربرد در مناطق گرمسیر

قیر 60-70 : درجه نفوذ 60 الی 70 – نرمی 49 الی 56 درجه سانتی گراد – پرکاربردترین گرید در راهسازی و اهداف صنعتی – کاربرد در آب و هوای معتدل

صادرات قیر ( قیر نفوذی )

قیر 85-100 : درجه نفوذ 85 الی 100 – نقطه نرمی 45 الی 52 درجه سانتی گراد – کاربرد در مناطق سردسیر – پرکاربردترین در راهسازی و استفاده صنعتی

قیر 90-130 : درجه نفوذ 90 الی 130 – نرمی 43 الی 47 درجه سانتی گراد – کاربرد در مناطق سردسیر – برای بازسازی جاده ها

قیر 160-220 : درجه نفوذ 160 الی 220 – نرمی 35 الی 43 درجه سانتی گراد – کاربرد در مناطق بسیار سردسیر – برای بازسازی جاده ها ، ساخت قیرهای امولسیونی ، صنعت عایق کاری

گرید ۱۶۰/۲۲۰ قیر نفوذی دارای درجه نفوذ بین ۱۶۰ تا ۲۲۰ بوده و نقطه نرمی آن بین ۳۵ تا ۴۳ درجه سانتی‌گراد است. این دسته از قیرهای نفوذی معمولاً در مرمت و بازسازی جاده‌ها و سطوح آسیب دیده، ساخت قیرهای امولوسیونی و صنعت عایق­‌کاری کاربرد داشته و عمدتاً در مناطق بسیار سردسیر استفاده می­‌شود.

مقاصد صادراتی قیر ایران

قیر صادراتی ایران در سه مدل بسته بندی فله ، کیسه و بشکه به صورت زمینی و دریایی صادر می شود. طبق آمار داده شده در سال 1399 5 کشوری که بیشترین میزان قیر از ایران را وارد نمودند کشورهای هند ، امارات ، بنگلادش ، کنیا و میانمار هستند. هند بیشترین میزان قیر را وارد کرده است و این نشان دهنده بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت صادرات این کشور می باشد.

در حال حاضر صادرات قیر ایران در بسته‌بندی بشکه به ۳۰ کشور مختلف از جمله هند، چین، عراق، ترکیه، ترکمنستان و… در حال انجام است. با توجه به صادرات قیر در احجام کم به کشورهای متعدد، می‌توان گفت که فروش این فرآورده به صورت مویرگی مانع از شناسایی و تحریم‌پذیری صادرات قیر ایران شده است.

شرکت بازرگانی افشین کرمی تامین کننده و عرضه کننده قیرهای نفوذی در انواع گریدها با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت آماده است تا نیاز مشتریان را برآورده سازد. جهت اطلاع دقیق از نحوه تامین ، صادرات و قیمت ها با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)