شرکت های برتر آیسیس و دوران سخت آنها

با نگاهی به صد شرکت برتر آیسیس ، تصویری نو و جدید از صنعت پتروشیمی را خواهیم دید.

در گزارش جدیدی که منتشر شده است ، عملکرد مالی این شرکت ها در سال 2019 مشاهده و بررسی می شود که نشان می دهد شرکت های فعال در حوزه ی پتروشیمی حتی قبل از شیوع کرونا ، با توجه که کسادی دوره ای بازار نیز تحت فشار بودند و با شروع کرونا این فشارها بیشتر شد.

بر حسب گزارش شورای پتروشیمی امریکا ، صد فورش برتر در سال 2019 کمی بالاتر از 1000 میلیارد هستند که این رقم فقط یک چهارم از فروش جهانی در 2019 بوده است.

صد شرکت برتر شرکت هایی هستند که مقدار فروششان کمی از 1 میلیارد دلار بالاتر است.

طی سال های متمادی ، آیسیس تغییراتی که در صنعت پتروشیمی روی داده است اعم از تغییرات در مالکیت و تغییرات صورت در این صنعت و روندهای پیش آمده را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است و ثبت کرده است.

گزارشی که ذر سال 2020 منتشر شد نشان داده است که چطور برخی از پتروشیمی های بازار شاهد سقوط فروش و سود خود بوده اند ، عمدتا با تمرکز بر محصولات شیمیایی و پتروشیمی بالادستی.

شرکت هایی که تخصصی تر بودند و به صورت متمرکزتر عمل کردند توانسته بودند که عملکرد بهتر و قوی تری را برای کل سال خود داشته باشند.

 

احیای دشوارتر

 

با توجه به اینکه مشتریان عمده و پایه ایی صنعت پتروشیمی در حال حاضر در حال احیای خود پس از سقوطی که با شیوع کرونا اتفاق افتاد هستند ، باید بررسی و تحلیل کرد که چه فعالیت ها و استراتژی هایی باید اتخاذ شود تا در نهایت باعث احیای بهتر و قوی تر صنعت پتروشیمی بشود.

سطح فعالیت اقتصادی برای تحریک رشد بهتر تقاضا در بخش محصولات پتروشیمی تا به این جا در بخش ها و حوزه های خاصی قرار دارد.

 

شیمیایی ها همچنان بازیگران اصلی اند

بر حسب داده های به دست امده در سال 2019 ، تخصصی سازی نقش بسیار مهمی در زمینه ی عملکرد بهتر مالی داشته است، پس شرکت هایی مانند ، Sherwin Williams، Lonza، و IFF عملکرد بهتر و قوی تری را داشته اند.

با وجود فضای عملیاتی سخت تر برای همه ی شرکت ها شاهد کاهش 5 درصدی فروش این صد شرکت برتر در سال 2019 بوده ایم که برای 34 شرکت حتی این کاهش روش بالای 10 درصد بوده است.

سود عملیاتی برای 100 شرکت برتر به صورت میانگین 17 درصد کاهش داشته است که نشان دهنده ی ان است که حتی قبل از شیوع کرونا نیز صنعت پتروشیمی روند نزولی را طی کرده و بسیار آسیب پذیر بوده است.

داده ها نشان می دهد که به طور میانگین درآمد خالص 46 در صد کاهش یافته و ده شرکت زیان خالص را تجربه کرده اند.

 

شرکت ها هم با توجه به این وضعیت و همچنین به دلیل شیوع کرونا و فشار بی سابقه ی ناشی از این موارد تصمیم گرفتند که صورت های مالی خود را تقویت کنند و به دنیال کم کردن هزینه ها ، مدیریت در بخش نقدینگی و حتی وام های کم بهره هستند.

در سالی که گذشت خرج سرمایه 9 درصد ازافزایش یافت و بعضی از شرکت ها اقدام به سرمایه گذاری های کلان در زمینه ی تجهیزات کردند.

گزارش رتبه‌ بندی 100 شرکت شیمیایی برتر آیسیس در این‌جا قابل مشاهده است.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *