ریزش سفارشات صادراتی پتروشیمی های ایرانی

ریزش سفارشات صادراتی پتروشیمی های داخلی

اکثر بازیگران بازار پتروشیمی و مواد پلیمری منتظرر قیمت ها در ماه آتی هستند چرا که قیمت های فعلی برای مواد پلیمری ، برای مشتریان خارج از خاورمیانه بسیار بالا می باشد.

در نتیجه ی این وضعیت بازار PE در منطقه خارومیانه با رکود و سکون مواجه شده است.

به گفته ی یکی از معامله گران به علت کاهش و افت تقاضا در چین جو حاکم بر بازار آن است که همگی انتظار کاهش قیمت ها را دارند.

در بازار صادراتی ایران نیز گفته ها و شنیده ها حاکی از آن است که حجم سفارشات صادراتی با کاهش زیادی رو به رو بوده است.

به همین علت است که بعضی از شرکت های پتروشیمی اقدام به برگزاری مناقصه نموده اند تا زمانی که درخواست های بالاتری را بگیرند.

در بازار ایران گریدهای مربوط به PE با مازاد مواجه شده است چرا که تقاضای خریداران کاهش یافته است. میزان دسترسی مواد عربستانی نیاز بازار را پاسخ گفته است.

تولید کنندگان مواد پتروشیمی در عربستان سعودی نیز در هفته ی آتی قیمت های مواد را برای ماه فوریه اعلام می کنند.

یکی از این تولید کنندگان فیلم های HDPE ، LDPE و C4-LLDPE را با قیمت 1030 دلار در هر تن CFR چین ، 1350 دلار در هر تن CFR چین و 1030 دلار در هر تن CFR چین ارائه داده اند.

بازرگانان ایرانی از HDPE تزریق و فیلم و همچنین مواد طبیعی لوله PE 100 با قیمت 1110 دلار / تن CPT ترکیه ، 1،190 دلار / تن CPT ترکیه و 1،190 دلار / تن CPT ترکیه خبر داده اند.

آنها همچنین این گریدها را با قیمت 970 دلار / تن FCA ایران ، 1070 دلار / تن FCA ایران و 1120 دلار / تن FCA ایران به مشتریان CIS می فروختند.

بازار مواد PE در منطقه ی خاورمیانه در انتظار قیمت های جدید به سر می برد و این احتمال وجود دارد که به دلیل کاهش قیمت ها و ادامه ی این روند قیمت ها باز هم کاهش یابد.

با این وجود وضعیت تامین مواد پتروشیمی به طور کافی صورت خواهد گرفت.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *