ثبت رکورد جدید تولید اسید استیک در پتروشیمی فن آوران

ثبت رکورد جدید تولید اسید استیک در پتروشیمی فن آوران

پتروشیمی فن آوران در واحد اسید استیک موفق به تولید 477 محصول شد و رکورد جدیدی در زمینه ی تولید روزانه ی اسید استیک ارایه کرد.

روابط عمومی شرکت فن آوران گزارش داد که تولید روزانه ی اسید استیک برابر با 106 درصد ظرفیت اسمی تولید در طول یک روز می باشد که با وجود مشکلاتی که ناشی از فرسودگی راکتور این واحد بود با همتی که متخصصان و کارکنان پتروشیمی فن اوران داشتند محقق شد.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی فن آوران عوامل موثر در دست یابی به این موفقیت را چنین برشمرد : اجرای 4 پروژه بهبود در سال قبل و اجرای عملیات تعمیرات کلدباکس واحد مونوکسید کربن که خوراک واحد اسید استیک را تامین می کند و در آخر اجرای پروژه ی نصب عایق پلی اورتان کلدباکس واحد مونوکسید کربن در اردیبهشت سال 77 بود که به دست متخصصان و کارکنان پرتلاش پتروشیمی فن آران با موفقیت به سرانجام رسید.

میدرعامل شرکت فن آوران گفت : با توجه به شرایط تحریمی و پاسخگو نبودن لایسنسور که یک شرکت انگلیسی است ، برای انجام پروژه های ذکر شده به صورت تمام و کمال از ظرفیت اجرایی و تخصصی مهندسین شاغل در شرکت پتروشیمی فن آوران استفاده شوده است که منجر به ثبت رکورد 106 درصد تولید اسید استیک در 2 شهریور 99 شد و از دستاوردهایی که باعث افتخار بود.

بدری اضافه کرد : با اقدامات گزارش شده و جایگزین کردن راکتور جدید به جای راکتور قدیمی ، رشد 40 درصدی در میزان تولید اسید استیک نسبت به سال 98 پیش بینی می شود و کار ساخت و تولید راکتور جدید بعد از اخذ مجوزهای لازم در دست اقدام قرار گرفت که در طی پند ماه آینده شاهد تمام مراحل مربوط به ساخت و نصب آن در واحد اسید استیک در شرکت پتروشیمی فن آوران خواهیم بود.

با نصب راکتور جدید یکی از مشکلات در تولید برطرف می شود و افزایش ظرفیت در تولید اسید استیک را با رکوردهای جدید شاهد خواهیم بود.

مجتمع فن آوران دارای سه واحد تولیدی در بخش متانول ، مونوکسید کربن و اسید استیک است که سالانه 150 هزار تن استیک اسید تولید می کند که این یعنی 150 تن در روز.

این مجتمع تنها تولید کننده نیاز اسید استیک بازار در داخل کشور است که ضمن حفظ بازار داخلی توانسته است سهم خود را در بازارهای خارجی در بخش صادرات نیز حفظ کند.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *