با بالا رفتن قیمت های پایه PVC ، صادرات در بخش صنایع پایین دستی کاهش یافت

با وجود آن که در بازار پی وی سی در سطح بین المللی روند کاهشی داشته است اما در ایران هنوز قیمت های پایه پی وی سی مشخص نشده است. قیمت ها به صورت میانگین در بازارهای جهانی در منطقه GCC به قیمت 1420 دلار برای هر تن CFR رسیده است.
قیمت برای PVC بر طبق نشریه پلاتس به 1380 دلار برای هر تن اعلام شده است و برای محموله های تحویل جبل علی با LC و FOB تایوان به قیمت 1195 دلار برای هر تن رسیده است.
با وجود این وضعیت در سطح بین المللی و جهانی قیمت پی وی سی گرید S65 به 1480 دلار برای هر تن رسیده و در بورس کالا در حدود 34403 تومان تعیین شده است. فعالان بازار بیان داشته اند که این ارقام بالا برای قیمت های پایه موجب شده است تا صنایع پایین دستی در بخش صادرات دچار مشکل شوند و صادرات بسیار کاهش یابد.
بیشتر خریداران از این بازارها به سمت کشور ترکیه تمایل پیدا کرده اند و برای مدیریت این وضعیت باید گروه دفتر توسعه پایین دست شرکت ملی صنایع پتروشیمی وارد عمل شود و قیمت ها را هر چه سریع تر شفاف سازی نماید.

پی وی سی یکی از پرکاربردترین و پر مصرف ترین ترموپلاستیک هاست که به عنوان یکی از ارزشمندترین محصولات تولیدی پتروشیمی ها به شمار می رود. این مواد دارای کاربرد وسیعی در صنایع مختلف است که از آن جمله می توان به : کف سازی و ساختن سقف ، روکش سیم و کابل‌ های الکتریکی ، لوله کشی آب و فاضلاب ، علامت مغناطیسی کارت‌ های هوشمند ، پنجره های بدون دید ، کیف های ارزان قیمت ، ساخت لوله کانال و لوازم قابل نصب ، برش عمودی پنجره ها ، ساخت گرامافون و … اشاره نمود.

1/5 - (2 امتیاز)