افزایش چشمگیر سود آوری پتروشیمی تندگویان

مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان در شهریور ماه سال 1377 در استان خوزستان ، ضلع شمال غربی خلیج فارس ، سایت چهارمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی و به مساحت 34 هکتار به منظور تولید محصول PET , PTA  احداث شد.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به بازار در حال توسعه و گسترش مصرف PTA و PET  چه در داخل کشور و چه در خارج از ایران و همچنین با توجه به لزوم انجام قسمتی از تعهدات خود در برنامه پنج ساله دوم نظام جمهوری اسلامی ایران, اقدام به اجرای این طرح کرد. اهداف اجرای این طرح به شرح زیر است :

*تامین مواد اولیه واحدهای پایین دستی در صنایع نساجی و بسته بندی کشور

*صرفه جویی در منابع ارزی

*ورود به بازارهای بین المللی و ایجاد درآمد ارزی

*حرکت در جهت خود اتکائی و انتقال فناوری پیشرفته

*انتقال دانش و تربیت نیروی انسانی متخصص

*ایجاد اشتغال در صنایع پایین دستی

*کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور

 

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از ‏سال 96 به سود آوری رسیده است و سود خالص شرکت در سال 97، یک هزار و 120 میلیارد تومان بوده که پیش بینی می شود این میزان با رشد ‏‏47درصدی تا پایان سال 98 به 1700 میلیارد تومان برسد.

درباره ی چشم‌انداز صادرات محصولات این مجتمع  می توان گفت تندگویان به تنهایی تولیدکننده محصولات با گرید بطری در ‏داخل کشور می باشد.

محصولات با گرید بطری در آسیای میانه و غرب آسیا مشتری‌های خوبی دارد و با در نظر گرفتن این موضوع که شاهد افزایش تقاضای قابل توجه در این کشورها هستیم ، در سال 99 شاهد صادرات فعال تر خواهیم بود.

به نقل از مدیرمالی پتروشیمی شهید تندگویان ،سهام شگویا یک سهام بنیادین است، بنابراین با اجرای سیاست اعمال حجم مبنا در ‏بورس ، نه تنها این سهام با چالشی مواجه نخواهد شد که حتی به دلیل ظرفیت بالای آن می‌تواند جذب کننده نقدینگی بازار ‏باشد.‏

شایگان اضافه کرد: با توجه به اینکه دارایی‌های پتروشیمی شهید تندگویان بر اساس ارزیابی سال 92 است، فاصله چشمگیری بین ارزش ذاتی سهام شگویا و ارزش بازار وجود دارد که تنها این امر برای سهامداران بسیار جذاب است و می‌تواند سود ‏خوبی را برای سهامداران به همراه داشته باشد ، ضمن اینکه برنامه‌های قابل توجهی برای توسعه مد نظر است که باعث افزایش سودآوری شرکت می شود..‏

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *