ارزش صادرات محصولات پتروشیمی

تولید مجتمع های پتروشیمی تا پایان آبان ماه۹۷ در مجموع به۳۶.۷ میلیون تن و ارزش صادرات به بیش از ۸.۱ میلیارد دلار رسید.

عملکرد ۲۰ مجتمع پتروشیمی مستقر درمنطقه ماهشهر تا پایان آبان ماه امسال ۱۲ میلیون و ۹۰۸ هزارتن بوده است. همچنین، عملکرد ۱۶ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می‌دهد، تولید واقعی این منطقه در مدت زمان یاد شده بیش از ۱۶ میلیون و ۴۵۳ هزار تن بوده است.

بر پایه این گزارش، تولید واقعی ۲۰ مجتمع پتروشیمی مستقر در مناطق داخلی کشور در مدت زمان مذکور بیش از ۷ میلیون و ۳۳۷ هزار تن بوده است. مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی درآبان ماه امسال ۴.۶ میلیون تن بوده است. 

صادارت محصولات پتروشیمی تا پایان آبان ماه به حدود ۱۴ میلیون تن به ارزش ۸.۱ میلیارد دلار رسید. مجتمع‌های پتروشیمی در آبان ماه امسال بیش از ۱ میلیون و ۳۵۱ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۷۶۰ میلیون دلار را صادر کردند. 

در منطقه ماهشهر از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از ۳ میلیون و ۶۸۲ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلار صادر شد. همچنین در منطقه ویژه انرژی پارس نیز بیش از ۷ میلیون و ۳۵۴ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار روانه بازارهای بین المللی شد. ​همچنین در سایر مناطق، بیش از ۲ میلیون و ۹۴۷ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۱ میلیارد و ۷۷۳ میلیون دلار صادر شد. 

بر اساس این گزارش، بالاترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی زاگرس با حدود ۱ میلیون و ۷۶۲ هزار تن و از نظر ارزشی نیز با بیش از ۶۹۱ میلیون و ۸۸۹ هزار دلار صادرات در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، از ابتدای سال تا پایان آبان ماه به خود اختصاص داد. 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *