کاهش قیمت ها در بازار پلیمر ترکیه

کاهش قیمت ها در بازار پلیمر ترکیه

نگرانی ها در جهت افت بیشتر قیمت ها در بازار پلیمر ترکیه افزایش یافته است چرا که قیمت پلی پروپیلن در بازار ترکیه به علت افزایش تولید در امریکا روند کاهش خود را آغاز نموده است.

این نگرانی موجب شده است تا تریدرهای فعال در بازار حاضر به فروش محموله های خوب به قیمت های پایین تر و با تخفیف شوند. این شرایط نشلان دهنده ی ان است که این ریز قیمت در بازار ادامه خواهد داشت و در هفته های آینده ریزش قیمتی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

شنیده ها حاکی از آن است که انبارهای معامله گران حجم زیادی از پلیمر را در خود جای داده است و این نگرانی درباره ی کاهش شدید قیمت ها موجب شده است تا این معامله گران مایل باشند محموله های انبار شده ی خود را با قیمت های نازل تری به فروش بگذارند.

تاجران و فعالین بازار خبر از ریزش قیمت ها در بازار ترکیه طی هفته ها و روزهای آتی می دهند.

در بازار پلیمر ترکیه پلی اتیلن سنگین گرید F7000 تولید پتروشیمی ایلام در قیمتی در حدود 1850 دلار قرار گرفته است که این مقدار 18 درصد مالیات و 5.6 درصد هزینه های گمرکی را در برمیگیرد. اگر هزینه های گمرکی و مالیات را از این قیمت کسر کنیم محموله ها به قیمت 1470 دلار در هر تن به دست مشتری خواهد رسید.

بیشترین کاهش قیمت مربوط به هموپلیمر فایبر می باشد. این کاهش قیمت به گونه ای است که این هموپلیمر از مبدا هند و خارمیانه 80 دلار کاهش قیمت را داشته است.

هموپلیمر فایبر ساخت ایران نیز با کاهش 120 دلاری به رقم های 1930 تا 2080 رسیده است.

هموپلیمر رافیا نیز از مبدا هند و خاورمیانه 50 دلار کاهش قیمت را تجربه کرد و به رقم 1850تا 1950 دلار رسیده است. هموپلیمر رافیای ایران نیز در بازار پلیمر ترکیه به رقم 1940 تا 1980 دلار رسیده است.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *