نایلون حباب دار پرکاربردترین نایلون

نایلون حباب دار به دلیل شفافیت بالا و خاصیت ضربه گیر بودن برای محافظت از محصول هایی که شکننده هستند مورد استفاده قرار می گیرد،نایلون حباب دار یکی از معروف ترین مواد برای بسته بندی و محافظت از محصول به شمار می رود.

نایلون حباب دار از پلی اتیلن ساخته شده است و انواع مختلفی دارد. نایلون حباب داری که حباب های آن درشت هستند برای کارهایی که سنگین هستند و شکستنی هایی که حساس هستند استفاده می شود و نایلونی که حباب های آن ریز است برای کارهایی که ظرافت دارند استفاده می شود.

نایلون حباب دار انواع و اقسام

نایلون های حباب دار انواع مختلفی دارند : دو بعدی ، سه بعدی و تابلوهای حباب دار

نایلون حباب بدار دوبعدی: کاربرد این نایلون برای بسته بندی لوازم شکستنی، قاب، لوازم یدکی، عکس و  .. می باشد.

نایلون حبابدار سه بعدی: کاربرد این نایلون برای بسته بندی کالاهایی که شکل مکعب دارند؛ مانند تخت خواب، یخچال، مبل می باشد.

تابلوهای حبابدار : این دسته از نایلون ها از نظر ظاهری به سه گروه تقسیم می شوند: نایلون های پاکتی، کیسه ای و ورقه ای.

نایلون های حباب دار و ضربه گیری

میزان ضربه گیری نایلون های حباب دار به این موضوع بستگی دارد که حباب های نایلون در چه سایزی استفاده می شوند. در واقع هر چقدر حباب های نایلون درشت تر باشند میزان ضربه گیری نایلون حباب دار بیشتر است.

باید توجه داشت که اگر وسیله ی مورد نظر به مراقبت کمی نیاز دارد ، امکان این وجود دارد که فقط از شیرینگ کمک گرفت و از نایلون حباب دار استفاده نکرد.

نایلون حباب دار و بازیافت آن

در مورد بازیافت نایلون های حباب دار نکته ای که وجود دارد ان است که اگر حباب ها را نترکانده باشید می توانید آن را نگه داری کنید تا در موارد دیگر به عنوان عایق و محافظ از آن استفاده کنید.

اگر حباب های نایلون حباب دار ترکیده باشند باز هم به عنوان محافظ و ضد ضربه قابل استفاده هستند.

در نهایت پس از فرسوده شدن نایلون حباب دار آن را از میان زباله ها جدا میکنیم و به مراکز بازیافت جهت بازیافت نایلون حباب دار تحویل می دهیم.

نایلون حباب دار و موارد مصرف

موارد مصرف نایلون حباب دار بسیار متفاوت و زیاد هستند. از جمله موارد مصرف نایلون حباب دار در زمینه ی بسته بندی محصولات چوبی ، مبل ، لوازم خانگی ، بسته های صنعتی ، و در صنایعی که با شیشه سر و کار دارند ، می باشد.

از نایلون حباب دار در مصارف روزانه هم استفاده می شود. برای نمونه پوشش دهی های فرمان خودرو با نایلون حباب دار که استرس ناشی از ترافیک را کم می کند یا کاربرد آن در کیسه های خواب و عایق در و پنجره.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *