نایاب شدن پلی اتیلن های ایرانی در بازار ترکیه

نایاب شدن پلی اتیلن های ایرانی در بازار ترکیه

 

در حالی که طیف گسترده ای از پلی اتیلن (PE) برای ماه مارس به ترکیه ارائه می شود، بحران های موجود و نگرانی ها درباره چشم انداز بازار، سبب شده تا جهت قیمت ها نا معلوم باشد.

این در حالی است که در بازار ترکیه تولیدکنندگان خاورمیانه قیمتهای مختلفی  را ارائه می دهند.از طرف دیگر هیچ تاریخی برای بازگشایی مرز ترکیه با ایران مشخص نشده است.

با توجه به بسته  بودن مرز ترکیه با ایران، پلی اتیلن های ایرانی در بازار ترکیه موجود نمی باشد ، ازطرف دیگر با کاهش مجدد قیمت ها، چشم انداز روشنی از بازار قابل تصور نیست.

در همین حال پیشنهادات ایالات متحده و آسیا رقابتی است و باعث افزایش طول بازار و همچنین پایین آمدن قیمت های قابل دستیابی در بازار شده است.

با این حال قیمت پلی اتیلن سبک از مبدا آمریکا به مقصد ترکیه در هفته جاری به رقم ٩٢٠ تا ٩٥٠ دلار در هر تن CFR رسید، محموله های خاورمیانه با افت ٤٠ دلاری ٩٠٠ تا ٩٧٠ دلار CFR ترکیه و محموله های ایرانی هم با افت ٤٠ دلاری ٩٢٠ تا ٩٨٠ دلار در هر تن CPT ترکیه توسط آیسیس گزارش شده اند، حال آنکه محموله های ایرانی در بازار ترکیه به دلیل بسته بودن مرزها نایاب شده است.

پلی اتیلن های سنگین ایران و خاورمیانه هم با کاهشی ٢٠ دلاری ٨٤٠ تا ٨٨٠ دلار در هر تن در بازار ترکیه گزارش شده اند.

همچنان باوجود نایاب شدن پلی اتیلن های ایرانی در بازار ترکیه، نرخ محموله های آمریکایی در نشریه آیسیس ارزان تر از محموله های ایرانی گزارش شده است.

برخی از خریداران در بازار ترکیه از بازگشت مواد خریداری شده به منابع خود از ایران پس از یک هفته معطلی خبر می دهند.

در همین حال قیمت قرارداد اتیلن اروپا در ماه مارس ٥ درصد کاهش داشته است، این در حالی است که عرضه بالا و مقدار کمی از حجم آن به آسیا صادر شده است.

گسترش ویروس کرونا در جهان و نگرانی از شیوع آن، همچنین محدودیت شرکت های حمل و نقل هم سبب شده تا بازار پلیمر چشم انداز روشنی نداشته باشد.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *