مواد اولیه مصرفی در تولید لوله های فاضلاب

مواد اولیه مصرفی در تولید لوله های فاضلاب

مواد اولیه مصرفی در تولید لوله های فاضلاب از مواد پلی اتیلنی تهیه می شود. به طور کلی لوله های پلی اتیلنی به سه دسته تقسیم می شوند : PE100 – PE63 – PE80

مواد PE80

این مواد وزن متوسطی نسبت به دو نوع دیگر گفته شده دارد و برای تولید لوله های پلی اتیلنی کاربرد دارد.برای تولید لوله های کاروگیت دو جداره از این دسته از مواد استفاده می شود.

مواد اولیه مصرفی در تولید لوله های فاضلابمواد PE100

این مواد مرغوب ترین ، مقاوم ترین و بهترین نوع پلی اتیلن محسوب می شوند که می توان لوله های بسیار با کیفیتی از آن ها تهیه کرد. این مواد دارای وزن پایین هستند و موجب کاهش هزینه های تولید می شوند. برای تولید لوله های تک جداره از این مواد استفاده می شود.

مواد PE63

این مواد از دو دسته ی دیگر ضخیم ترند و از ان ها برای تولید لوله های فاضلابی تا سایز 5 اینچ استفاده می شود. هزینه ای که برای تولید با استفاده از این مواد برآورد میشود بسیار بیشتر از انواع دیگر است و باعث افزایش هزینه ها می شود.

قیمت مواد پلی اتیلن نسبت به دیگر مواد بسیار پایین تر ئ ارزان تر است در نتیجه استفاده از این مواد برای تهیه لوله بسیار بهتر است و موجب کاهش هزینه ها می شود.

مزیت استفاده از لوله های پلی اتیلنی آن است که در صورت ترک خوردگی به آرامی ترک برمیدارند و اگر لوله دچار ترک خوردگی شود به یک باره کل لوله تخریب نخواهد شد.

این مواد ویژگی های خاصی دارند از جمله :

به لحاظ وزنی سبک ، مقاومت در برابر خورندگی بسیار خوب ، ضربه پذیری مناسب ، مقاومت شیمیایی و ضربه پذیری مناسب

از این لوله ها برای انتقال گاز ، انتقال فاضلاب ، انتقال آب شرب و … استفاده می شود.با توجه به ویژگی های خاص این لوله ها موجب شده است که نصب آن ها در شرایط مختلف امکان پذیر باشد.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *