مستربچ های جدید

مستربچ های جدید و خواص آنها

شرکت Clariant، به عنوان یکی از تولید کنندگان مواد شیمیایی در جهان که مواد شیمیایی خاصی را ارایه می کند ، فرمولاسیونی از مستربچ ها ارایه داده است که این فرمولاسیون یک فرمولاسیون بهبود یافته از مستربچ های گسترده CESA است که توانایی این را دارند که خاصیت های مهم موادی را به پلیمرهای تراکمی که بازیافت شده اند مانند PET و PLA و پلی کربنات ها برگردانند.

این پروسه و فرایند به این معنا است که درصد قاابل توجه و بالایی از مواد بازیافتی را می توانیم با رزین خالص ترکیب کنیم بدون ان که از خواص فیزیکی مورد نیاز که در تماس با مواد غذایی هستند و در دیگر کاربردهای بسته بندی هستند کاهش قابل توجهی رخ دهد و اینکار با کارایی بالا و جالب توجهی اتفاق می افتد.

ویژگی مستربچ های جدید

از ویژگی های مستربچ های جدید می توان به این اشاره کرد که این مستربچ ها جدید برای افزایش وزن مولکولی راه حلی کم هزینه و ساده را ارایه می کنند. این مستربچ ها خاصیت های فیزیکی ، فرایند پذیری و استحکام مذاب موادی مانند PET و PLA را برمی گردانند چرا که زنجیره های پلیمری این مواد در طی فرایند بازیافت و پردازش دچار تغییرات منفی می شوند.

فرآیند اثرگذاری مستربچ های جدید

زمانی که مستربچ های جدید به مواد بازیافتی مانند PET ، PLA و پلی کربنات ها اضافه می شوند ، باعث می شوند تا زنجیره های پلیمری که دچار تغییرات منفی شده بوند ، دوباره زنجیره های شکسته شده به هم متصل شوند و در نهایت افزایش طول زنجیره رخ دهد.

در زنجیرهای PET ، PLA و پلی کربنات ها به ویژه در فرایند اکستروژن بلند بودن طول زنجیره بسیار ضروری و با اهمیت است زیرا که استحکام کششی را بالا می برد و باعث عملکرد بهتر مواد بسته بندی می شود.

 

مستربچ‌های CESA نیز در فرمولاسیون های سفارشی و استاندارد موجود می باشند و در مواردی مانند نظیر شاخص جریان ذوب (MFI)، ویسکوزیته ذاتی، پایداری هیدرولیتی، خواص مکانیکی و وضوح برای کنترل کردن و بالا بردن طیف وسیعی از این پارامترها مورد استفاده قرار بگیرند.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *