مجتمع پتروشیمی مارون

مجتمع پتروشیمی مارون

در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی در باره ی مجتمع پتروشیمی مارون به شما ارایه کنیم.

مجتمع پتروشیمی مارون در منطقه ی جغرافیایی کریت کمپ اهواز و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی در زمینی به مساحت 102 هکتار در  در تاریخ 1377/11/24 تحت شماره 148012 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و احداث گردیده است و سر انجام در سال 1385 به بهره برداری رسید و در سال 1387 این شرکت به بخش خصوصی واگذار گردید.

 

موضوع فعالیت شرکت پتروشیمی مارون

بر اساس ماده دو اساسنامه ی آن موضوع فعالیت شرکت پتروشیمی مارون احداث، راه اندازی و بهره برداری از کارخانه جات صنعتی به جهت تولید ، بازاریابی و فروش و صدور محصولات پتروشیمی ، واردات صادرات و ذخیره و تبدیل مواد پتروشیمی م مشتقات آن است. همچنین انجام تمام فعالیت های تولیدی ، صنعتی ، فنی ، بازرگانی ، مهندسی به صورت غیر نستقیم یا مستقیم مربوط به عملیات ذکر شده از جمله ی دیگر موضوعات فعالیت پتروشیمی مارون می باشد.

 

محصولات پتروشیمی مارون

محصولات پتروشیمی مارون به چهار دسته ی اصلی تقسیم می شوند

دسته ی اول : واحد الفین

دسته دوم : واحد اتیلن گلایکول

دسته سوم : واحد پلی پروپیلن

دسته چهارم : واحد پلی اتیلن سنگین

 

واحد الفین

پتروشیمی مارون یکی از معدود مگا الفین های جهان است که محصولات جانبی دیگری مانند بنزین پیرولیز و متان و هیدروژن … در آن تولید می شود.

 

واحد اتیلن گلایکول

این واحد محصولاتی با نام های منو اتیلن گلایکول (MEG)، دی اتیلن گلایکول (DEG)، تری اتیلن گلایکول (TEG) و دی اکسید کربن (CO2) تولید می کند.

واحد پلی پروپیلن

واحد پروپیلن پتروشیمی مارون توانایی تولید گریدهای مختلف پلی پروپیلن را داراست از جمله گریدهای هموپلیمر ، کوپلیمرهای هتروفاز و کوپلیمرهای رندوم

واحد پلی اتیلن سنگین

محصولات واحد تولید پلی اتیلن سنگین پتروشیمی مارون برای ساخت جعبه های مختلف، صندوق های حمل مواد، مواد آرایشی و بهداشتی، ظروف روغن، فیلم های کشسان، عایق کابل، لوله های فشار بالا و انواع فیلم های بسته بندی به کار می رود.

 

گروه بازرگانی افشین کرمی اراِیه دهنده و تامین کننده ی انواع گریدهای مواد پلیمری ، ارایه دهنده ی محصولات پتروشیمی مارون نیز می باشد.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *