صادرات پلی اتیلن سبک به چین

صادرات پلی اتیلن سبک به چین به عنوان یک محصول تولید شده در کشور ایران نسبت به دیگر انواع پلی اتیلن مانند پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی بیشترین مقدار سود را دارد.

پس از تعطیلات ملی در کشور چین بازار پلی اتیلن وارداتی این کشور شروع به فعالیت و کار کرد. با شروع به کار دوباره ی این بازار قیمت پلی اتیلن سبک نسبت به دیگر پلی اتیلن ها افزایش بیشتری را تجربه کرد.

فعالان بازار پلیمر اعلام کردند که به علت تعطیلی و تعمیرات از پیش تعیین نشده و برنامه ریزی نشده در یکی از خطوط تولید در یکی از پتروشیمی های تولید کننده پلی اتیلن سبک در ایران منجر به آن شده است که سفارشات پلی اتیلن سبک صادراتی لغو شده و این مورد باعث ایجاد تاخیر زمانی در حمل و نقل آن شود.

در این مورد یکی از تاجران توضیح داد که : یکی از تامین کنندگان پلی اتیلن سبک در ایران درباره ی این تعطیلی برنامه ریزی نشده در خط تولید به آنها اطلاع داده است.

پیامدی که در طی این تعطیلی به وجود آمد ان بود که این پتروشیمی باید آن مقدار از محموله های پلی اتیلن سبک صادراتی را که از قبل فروخته شده است اما هنوز به مرحله ی تحویل نرسیده است را لغو نمایند و برای حمل و نقل آن دوباره برنامه ریزی جدیدی صورت پذیرد.

این موضوع یعنی عدم رسیدن مقدار کافی پلی اتیلن به بازار چین موجب آن شده است که قیمت پلی اتیلن سبک صادراتی در چین افزایش یابد که این افزایش همان طور که گفته شد نسبت به دیگر انواع پلی اتیلن بیشتر است.

 

لازم به ذکر است بدانید صادرات پلی اتیلن سبک به چین توسط کشور ایران به عنوان اصلی ترین تامین کننده پلی اتیلن در گریدهای مختلف صورت میگیرد.

آمار و ارقام نشان دهنده ی ان است که کشور چین در هشت ماهه ی اول سال 2020 حدود 930 هزار تن پلی اتسلن سبک از ایران خریداری و وارد نموده است.

 

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *