Aramco

حمله به صنعت پتروشیمی عربستان آرامکو

پالایشگاه های بقیق و خریص واقع در شرق عربستان هدف حملات پهبادی قرار گرفتند که در نتیجه آن 9 شرکت پتروشیمی در تامین مواد اولیه خود دچار مشکلات اساسی شدند. این موضوع بر روی شرکت های پتروشیمی عربستان تاثیر منفی می گذارد و این شرکت ها مواد اولیه و مواد خام خود را از آرامکو تامین می کنند که اکنون بخشی از فعالیتشان مختل شده است.

شرکت های فعال  در بورس اوراق بهادار عربستان نیز اعلام کردند بعد از حملات به تاسیسات آرامکو در تامین مواد اولیه برای تولیدات خود با کمبود رو به رو شده اند.

شرکت پتروشیمی سابک (بزرگترین شرکت پتروشیمی در منطق) معادل62.7 میلیون دلارضرر خواهد کرد و همچنین تولید و صادرات روزانه نفت عربستان 5-% کاهش می یابد. در پی این حملات تولید وصادرات روزنه نفت عربستان50% کاهش یافته است.

البته وزیر انرژی عربستان گفته که این کاهش تولید به صورت موقتی خواهد بود.

در پی هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو ، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت و دونالد ترامپ نیز تاکید کرد که در صورت لزوم و کمبود نفت از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا استفاده می کند.

در حالی که آمریکا، عربستان و ایران را مسئول این حملات دانسته، پینکه رابطه خوبی با ایران دارد خواستار حفظ آرامش شده و هیچ کشوری را مقصر نمی داند.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *