تامین نیاز داخلی صنایع پایین دستی

تامین نیاز داخلی صنایع پایین دستی ، اولویت صنعت پتروشیمی است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی، درجلسه هم اندیشی با مدیران تشکل ها و انجمن های پتروشیمی که با حضور رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی برگزار شد با تاکید بسیار بر حمایت از صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: همکاری و تعامل میان انجمن ها و تشکل ها با NPC و نیزهلدینگ ها و مجتمع های پتروشیمی می تواند باعث تامین پایدار نیازهای صنایع پایین دستی شود.

بهزاد محمدی با بیان این که تلاش بسیاری که داریم تا چالش ها و مشکلات صنایع تکمیلی را به پایین ترین مقدار خود برسانیم ادامه داد: بررسی و واکاوی چالش ها و مشکلات توانایی دارد تا روند تولید در صنایع پایین دستی را بهبود بخشد و مسیر رونق تولید را تسهیل  کند.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه گفت: تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام فروشی یک استراتژی مهم در صنعت پتروشیمی ایران است و بر همین اساس صنایع پایین دستی می توانند با تولید محصولات نهایی علاوه بر رفع نیاز داخلی در زمینه صادرات نیز نقش آفرین باشند.

وی تصریح کرد: به دنبال کمک موثر و قابل توجه به صنایع پایین دستی هستیم و امید داریم که با همکاری انجمن ها و تشکل ها ، تولید محصولات متنوع  و مختلف پلیمری و شیمیایی را افزایش دهیم.

بهزاد محمدی به لزوم عرضه محصولات با کیفیت  بالا از سوی مجتمع های پتروشیمی به صنایع تکمیلی به عنوان یک ضرورت مهم اشاره کرد و افزود: خرید محصول با کیفیت بالا حق مسلم خریداران محصولات است.

همچنین وی ادامه داد: در مورد سامانه بهین یاب و نیز برخی مشکلات موجود صنایع پایین دستی در بورس کالا برای خرید محصولات مورد نیاز خود، پیگیری های لازم از سوی دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی انجام خواهد شد.

محمدی با بیان این که سال آینده با بهره برداری از پتروشیمی هگمتانه تولید PVC مدیکال در کشور آغاز خواهد شد اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم پتروشیمی هگمتانه که تولید کنندهPVC گرید پزشکی مورد استفاده در صنایع پزشکی ودارویی است هرچه زودتر به جمع مجتمع های پتروشیمی کشور بپیوندد.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *