افت دوباره ی سهام های پتروشیمی آسیا

افت دوباره ی سهام های پتروشیمی آسیا

سهام های تعدادی از بزرگترین شرکت های پتروشیمی آسیا افت کردند و به دنبال تاثیر کرونا ویروس بر اقتصاد جهان ، اکثر بورس ها در منطقه به میزان های رکورد وال استریت افت داشتند.

قیمت های نقدی محصولات اصلی پتروشیمی به دلیل ضعیف بودن تقاضا به پایین ترین میزان های خود در چند سال اخیر رسیدند و از آنجایی که کشور های زیادی به دنبال کنترل شیوع این ویروس شبیه به آنفولانزا هستند، این شرایط میتواند تشدید شود.

 

در جنوب شرق آسیا، مالزی در روز سه شنبه کل کشور را قرنطینه کرد، و تا پایان مارس مردمش را از مسافرت منع کرد، در حالی که فیلیپین قرنطینه را به مترو مانیلا گستراند تا تمام شهر لوزون را پوشش دهد.

 

ترس از سرمایه گذاری با تزریق پول های زیاد توسط بانک های مرکزی کشور ها آرام نشد، و میانگین صنعتی داو جونز، یک شبه به میزان 12/93 درصد افت کرد، که این بیشترین میزان بعد از رکود بازار در سال 1987 میباشد.

 

بانک های مرکزی جهانی برای آرام کردن ترس ناشی از ویروس که حمام خونی در بازار های کالا ایجاد کرده است، همکاری کردند.

 

در روز دوشنبه، چین نسبت نقدینگی بانک خود را کاهش داد، ژاپن سیاست مالی خود را آسان تر کرد، در حالی که کره جنوبی در روز سه شنبه نرخ بهره خود را از میزان 0/50 درصد به 0/75 درصد کاهش داد.

 

سران گروه هفت عنوان کردند: «ما مقرر کردیم تا با همکاری و استفاده از تمام ابزار های لازم به رشدی قوی در اقتصاد گروه 7 دست یابیم، و از آن در برابر ریسک های نزولی نگهبانی کنیم.»

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *