استفاده از مواد پلیمری در صنایع بسته بندی مواد غذایی

مواد پلیمری که در صنایع بسته بندی مواد غذایی استفاده می گردد

منبع: www.packron.org/index.php/en/articles/102-2016/192-polymers-in-food-packaging

بسته بندی مواد غذایی نقش اساسی در صنعت غذا ابفا می کند . بسته بندی از مواد غذایی محافظت می کند و مقاومت مکانیکی و به صرفه بودن ، راحتی تولید باعث شده که پلیمرها برای بسته بندی کالاها خوب باشند . اگر چه ، بازنگری هایی در بسته بندی های پلیمری انجام شده که میگویند شاید مواد شیمیایی سمی نشت پیدا کند به مواد خوراکی داخل بسته ، تاثیرات محیطی بسته بندی های پلیمری و تاثیر اقتصادی آن در صنعت را نباید نادیده گرفت

طبق مطالعات اخیر ، صنعت بسته بندی بسیار در اقتصاد نقش مهمی ایفا می کند . آمریکا 561 بیلیون دلار در صنعت بسته بندی مواد غذایی هزینه می کند که از این پول تقریب 15 % آن در بسته بندی غذایی به کار می رود . بسته بندی مواد غذایی نه تنها ز خروج  مواد غذایی محافظت می کند بلکه از مواد غذایی در بابر باکتری های مضر آلودگی و تخریب محافظت می کند .

برخی از شایع ترین پلاستیک ها در صنعت بسته بندی استفاده می شود :

  • پلی اتیلن ترفتالات PET
  • پلی اتیلن سنگین HDPE
  • پلی وینل کلراید PVC
  • پلی اتیلن سبک خطی LDPE
  • پلی پروپیلن PP
  • پلی استایرن PS

صنعت پلاستیک از بزرگترین صنایع آمریکا است.که بیلیون ها دلار هر ساله در اقتصاد را به خودش اختصاص داده . ازPET به خاطر قدرت کششی و خواص کششی اش استفاده می کنند . اگر چه به راحتی در برابر گرما آب می شود . برای همین در صنایع بسته بندی مواد نوشیدنی استفاده می شود . HDPE در صنایع بسته بندی مثل شیر استفاده می شود برای اینکه ساختش کم هزینه است .

اخیرا از مواد پلاستیک تجزیه پذیر برای کاهش تاثیرات مخرب بر محیط زیست استفاده می کنند.

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *