آسیب های عرضه ی بیش از حد پتروشیمی اسیا و تقاضای نزولی چین

آسیب های عرضه ی بیش از حد پتروشیمی اسیا و تقاضای نزولی چین

در وضعیت کنونی واحدهای صنایع پایین دستی با وجود تقاضای پایین به فعالیت خود ادامه می دهند و بیشتر تولید کنندگان با ذخایر بالا مواجه هستند. از طرفی ترس از موج جدید ویروس کرونا باعث می شود تا فعالیت های اقتصادی محدود شود.

کشورهایی مثل اندونزی، فیلیپین و هند نیز روند صعودی در شمار مبتلایان به کرونا را ثبت کردند. در کشور چین نیز که مرکز شیوع کرونا بود تعداد مبتلایان دوباره روند صعودی به خود گرفته است.

بیشتر کشورهای قسمت جنوب شرقی آسیا در سه ماهه دوم رشد اقتصادی منفی را تجربه کردند. از طرف دیگر بیشتر شدن تردیدها درباره ی عدم موفقیت و اعمال قرارداد تجاری میان امریکا و چین نیز موجب می شود تا اینده ی بازارهای اسیایی نامعلوم و شاید تیره باشد.

آنچه در چین می توان مشاهده کرد سبقت گرفتن عرضه از تقاضا است.امار و ارقام ثبت شده در زمینه ی تولید نشان دهنده ی عرضه ی بیش از حد و در واقع افزایش ذخایر را نشان می دهد.

پیش بینی ها نشان می دهد در بازار پاراکسیلن نیز با وجود حاشیه سود ضعیف موجود ، عرضه ی بیش از حد تا سپتامبر ادامه داشته باشد. ذخایر به دلیل تعطیلی های سنگین برنامه ریزی شده در صنایع پایین دستی ترفتالیک اسید خالص در اوت بالا هستند.

در زمان کنونی نباید انتظار بهبودهای کوتاه مدت را نیز داشت.

در بازارهای پلی استایرن در منطقه خاورمیانه نیز قیمت ها به دلیل تقاضای پایین چین نزولی خواهد بود.

تقاضای فصلی باعث تقویت بعضی از بازارها شد.

بازار متیل ترت بوتیل اتر تق.یت شد .و بازار الکیل بنزن خطی عرضه به صورت محدود خواهد بود. عرضه کنندگان چینی نیز در حال پاسخ به نیازهای داخلی بودند.

تقاضای داخلی چین برای پلی وینیل کارید تا اکتبر ادامه خواهد داشت ولی پس از آن به دلیل نزدیک شدن به فصل زمستان تقاضا رفته رفته کاهش خواهد یافت.

پیش بینی ها این است که روند صعودی در تقاضا در بازه ی زمانی کوتاه مدت به صورت تدریجی خواهد بود.

تحت فشار قرار گرفتن تقاضا توسط دخایر بالا

فعالیت های بازار پتروشیمی به دلیل وجود ذخیره های بالا در نزد تولیدکنندگان مختل شده است.

 به نقل از تحلیلگر آیسیس ان سان : تقاضا برای سینتتیک رابر در میان افزایش قیمت ها ناپدید شد.

پیش بینی می شود تجدید ذخایر د رکشور چین در بازه ی زمانی قبل از تعطیلات مانند سال های گذشته نباشد چراکه خریداران عرضه کافی را در اختیار دارند.

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *