آخرین قیمت اوره صادراتی ایران

آخرین قیمت اوره صادراتی ایران در محدوده قیمتی 290 تا 310 دلار در هر تن گزارش شده است و طی روزهای گذشته این نرخ نرخی با ثبات بوده است.

اوره به عنوان ماده ای که غنی از تیتروژن است برای مصارف کودهای شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد و در سرتاسر جهان برای این کاربرد از اوره استفاده می شود.

از کل اوره ی تولید شده در جهان 70 درصد آن صرف مصارف کشاورزی می شود و و بخش باقی مانده نیز برای خوراک دام و تولید پودر ملانین و مصارف دیگر استفاده می شود.

از تولید کنندگان اوره در ایران می توان به شرکت های پتروشیمی شیراز ، کرمانشاه ، پردیس و خراسان اشاره نمود که این شرکت ها در بورس نیز فعال می باشند.

شرکت پتروشیمی لردگان نیز یکی دیگر از پتروشیمی های تولید کننده اوره می باشد.

کل میزان اوره ای که در داخل کشور مصرف می شود حدود 2 میلیون تن است که در طی دو روش اوره حمایتی و بورس کالا در اختیار مردم قرار می گیرد.

بخش باقی مانده ی اوره تولید شده در شرکت های پتروشیمی برای صادرات قرار داده می شود که از این طریق می توان درآمد ارزی قابل توجهی نیز داشته باشیم.

کشورهای مقصد برای اوره صادراتی ایران یشتر کشورهای ترکمنستان هندوستان و افغانستان هستند.

اما در شرایط کنونی که ایران در شرایط تحریمی قرار دارد شرکت های تولید کننده اوره ترجیح می دهند که اوره خود را به کشورهای استرالیا و بزریل صادر نمایند.

در این روزها گزارش می شود آخرین قیمت اوره صادراتی ایران نیز در محدوده ی 290 تا 310 دلار در هر تن نوسان داشته باشد.

بر طبق گزارشات حتی محموله ای به قیمت 310 دلار در هر تن نیز به فروش رسیده است.

شرکت تندر هند نیز که از تولید کنندگان اوره در جهان می باشد نیز احتمال می رود تا کاهش تدریجی در قیمت اوره داشته باشد.

 

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *